positiv

Många undrar hur man blir positiv - jag tror det handlar hur man placerar sina tankar.



 Hur jag kommunicerar med mig själv är att jag tar kontroll över mina negativa tankar och placerar dem i en "papperskorg"´. Oftast försöker jag komma på varför jag har den där negativa känslan sedan gör jag något åt det. Ifall det är någon som gör mig irriterad brukar jag antingen säga det, vilket är bäst eller så pratar jag av mig med någon.
 
Jag tänker oftast klarare av att prata med någon, man lättar på hjärtat och får också feedback av den man pratar av, vilket kan kännas skönt. Om man inte känner för att prata med varken personen eller någon annan om problemet kan man börja skriva ned saker för sig själv.

Ett exempel är att skriva ned dina aggressioner på en lapp: " Jag hatar när Karin inte kan sköta sitt jobb utan bara står och snackar massa skit". Du läser tyst eller högt för dig själv och river sedan sönder skiten! Då känner man att man "lagt det bakom sig" och du kan gå vidare... förhoppningsvis..

sista utvägen är att antigen skjuta dig själv eller personen i frågan  - Hoppas du vet vad du ska göra!



FUCK OFF AND DIE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

i love u baby, jag ska testa det med lappen nu.



Kom hem hem.

2009-01-31 @ 17:42:50
Postat av: kattis

hoppas glömde skriva att de var balle som skrev dedär..

2009-01-31 @ 17:43:23
Postat av: k

men vafan, HOPPSAN**

2009-01-31 @ 17:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0