Godispåsen och Louis Vuitton väskan..

Jag har genomgått många perioder i mitt liv, goda som onda men det har format mig som person tror jag..

Jag har varit i fjortisperioden och det finns tendenser att jag ännu idag faller tillbaks på denna period, speciellt på fyllan och när jag röker halva cigaretter och sparar resten till sen.

När jag skriker öppet om mitt sexliv och använder ord som typ, liksom, asså. Min fjortis finns där.

Men även en annan period - jobbiga - kris - vem är jag - perioden, då jag gick hos pyskolog och åt chips och godis. Jag hade alltid min Louis Vuitton väska med mig och något i godispåsen. Vad som fanns i godispåsen var segt, sött, salt och problem i massa, sega råttor säger jag bara.

Jag hade svårt att välja vilken godis jag ville va, ville jag vara söt, salt eller sur? Jag visste inte vilken godis jag ville va, kändes som någon hela tiden skakade om i godispåsen, så jag hittade aldrig min favorit.

Fick i alla fall gräva väldigt djupt i min godispåse för att hitta godisen som symboliserade mig. Jag är nog Saltakatten, en sån där söt, salt sak som ibland är saltad. Jag kan vara söt men ändå stygg och rivas som en katt...grr..

Ännu idag gräver jag runt i godispåsen för att hitta nya favoriter men min pyskolog har rätt:
 "Siri du är något mellan godispåsen och Louis Vuitton väskan"  and i'm still is.

Skillnaden från 5 år sen är att jag idag kan välja vad jag ska ha i godispåsen, det är jag som plockar ihop mina favoriter och går och betalar för godispåsen - och det glädjer mig.. Vill inte att någon annan ska välja vem jag är, vad jag gillar för godisar och sen betalar för det.

Nej, jag är självständig och ifall någon går riktigt nära bits jag som en katt! grrrrrrrrrrrrrrrrrrr......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0