att glädjas åt andra

Jag glädjs åt att människor omkring mig mår bra. Blir glad när jag läser bloggar och pratar med vänner som har det bra, för det får mig att må ännu bättre. Att veta att människor som jag inte ser och kan följa är nöjda med sitt liv - tänder ett ljus i mig!

Klart man saknar dem gamla stunderna, men man måste växa och det kan man inte göra utan att hitta ett andrum. Alla människor behöver ett andrum, space där man kan pusta ut och bara va sig själv - utvecklas.

Jag är lycklig djupt inne i hjärtat, känner glädje men även sorg. Men inte sorg av negativt slag utan mer lärdomar att jag INTE kan kontrollera vad som händer, kan inte ändra på människor utan man får ta det som det kommer.

Nu har jag fått ett tecken att det inte finns något att "oroa" sig för, det finns inget "vi" utan bomben är släppt. Jag är befriad, känner en lättnad över att slippa dessa problem för jag är inte längre bytet. It's no longer the case..

Jag är en gladskit, folk stör sig på att jag skrattar och är lycklig och jag verkligen SKITER i det. Min nya filosofi är verkligen - skit i andra, sköt dig själv för du är så jävla underbar.

Skratt är det bästa som finns och livslust är det underbaraste som finns - tack för all livslust jag får varje dag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0